مقالات بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی اینترنتی و روش های آن

بازاریابی اینترنتی در حال حاضر جایگاه خود را در بین اکثر افراد یافته و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می باشد. کسانی که در زمینه کسب و کار آنلاین فعالیت می کنند با بهره گیری از این نوع بازاریابی می توانند خدمات و محصولات بیشتری را به کاربران ارائه و در زمینه کاری خود موفق باشند. بازاریابان موفق خوب می دانند که از چه نوع تبلیغاتی برای محصولات خود استفاده و کدام مورد را در این زمینه به کار ببرند. ما سعی کردیم تا در این مقاله شما را با بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن بیشتر آشنا سازیم تا بدین طریق شما را در راه رسیدن به اهداف تان یاری سازیم.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی در واقع به روشی گفته می شود که مشتریان را از طریق اینترنت جذب نموده و اقدام به ارائه ی خدمات و محصولات به صورت اینترنتی می نماید. زمانی که می خواهید اقدام به بازاریابی اینترنتی کنید، در وهله ی اول بایستی هدف را مشخص و بعد در راستای هدفتان اقدام به ساخت وب سایت مورد نظر نمایید و بعد تبلیغی متناسب با نوع محصول و یا خدمات خود ارائه دهید. بازاریابان اینترنتی دارای دغدغه های بی شماری از جمله یافتن سایت پربازدید می باشند که بتوانند فضایی را از این سایت خریده و تبلیغ مورد نظر خود را در آن فضا انجام دهند.

روش مختلفی برای بازاریابی اینترنتی و انجام تبلیغات اینترنتی وجود دارد که می توان از آن ها در پیشبرد اهداف خود استفاده نمود. در بازاریابی اینترنتی و روش های آن بایستی همواره به دو مسأله دقت نمود؛ اول اینکه یک وب سایت مناسب برای هدف خود ساخت و دوم اینکه اقدام به افزایش کاربران آن سایت نمود که در واقع همان بالا بردن ترافیک سایت شما می باشد.

بازاریاب اینترنتی کیست؟

به کسی که دارای مسئولیت در قبال فروش محصولات و ارائه خدمات اینترنتی می باشد، در اصطلاح بازاریاب اینترنتی یا دیجیتال مارکتر گفته می شود. بازاریاب می بایستی با استفاده از روش های خاص اقدام به بهینه سازی سایت و افزایش بازدیدکنندگان و کاربران سایت های گوناگون شود تا بتواند کار خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

انواع بازاریابی اینترنتی و روش های آن

بازاریابی اینترنتی و روش های آن دارای انواع مختلفی می باشد که در قسمت زیر به ذکر برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

سئو

بازاریابی اینترنتی از طریق بهینه سازی موتور جستجو؛ به این صورت می باشد که طی یکسری روش های خاص و نوین باعث بهبود رتبه ی سایت در نتایج جستجوی گوگل و معرفی به موتورهای جستجو می شود. یکی از اهدافی که سئو دارد و جزء مهم ترین اهداف می باشد، ایجاد یک جایگاه خاص برای سایت شما، که از طریق آن مجموعه ی شما پربازدیدتر شده و بهتر دیده شود.

به طور خلاصه سئو، منجر به کسب بالاترین رتبه در گوگل شده و سایت شما را به طور چشمگیری ارتقاء می بخشد. اگر چنانچه رتبه ی صفحه سایتتان بالا رود، به طبع آن شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود و تعداد کاربران بیشتری از سایت شما دیدن می نمایند. به عنوان نمونه زمانی که می خواهید یک مقاله ای را وارد سایت خود نمایید و روی بهینه سازی محتوا آن کار کنید، در گام اول باید روی یک کلیدواژه متمرکز شوید و اقدام به آنالیز کلمات کلیدی نمایید.

استفاده از کلید واژه های مناسب در سئو

یعنی از قبل اقدام به نوشتن محتوا به یافتن کلید واژه های مناسب خود اقدام نموده و بر اساس نیاز مخاطبین کلیدواژه را انتخاب و بر اساس آن محتوای مورد نظر خود را بسازید. انجام این مراحل منجر به این می شود که اگر رتبه سازی شما بالا رفت بعد از آن با ریزش مشتری و کاربران مواجه نشوید. علاوه بر تمامی موارد، عوامل دیگری نیز در بهینه سازی سایت مؤثر می باشد که در قالب پکیج سئو سایت، به کاربران ارائه می گردد. ایجاد یک لینک نیز منجر به بهینه سازی شما شده که در بازاریابی اینترنتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

بازاریابی ایمیلی

شاید بتوان گفت یکی از قطعی ترین و موفق ترین روش های بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ می باشد. چنانچه با نحوه ی عملکرد صحیح ایمیل مارکتینگ آشناییت داشته باشید می توانید در ازای هر 10000 تومان 40000 هزارتومان کاسبی کنید و افزایش درآمد را به طور واضح و چشمگیری مشاهده نمایید. در این نوع بازاریابی، شما به تمام مخاطبانتان که در لیست ایمیلی شما قرار دارند، ایمیل های هدفمند و اصولی ارسال کرده و آن ها را تا رسیدن به مقصد که همان خرید محصولات و یا استفاده از خدماتتان می باشد، هدایت می نمایید. یکی از کارهایی که در این نوع بازاریابی می بایستی انجام دهید، ایجاد یک لیست ایمیلی مناسب می باشد.

بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا ، شما بعد از ایجاد سایت اقدام به تولید محتواهایی می نمایید که دارای ارزش باشد. به گونه ای که این محتوا بتواند مخاطب را به سمت سایت شما جذب نموده و او را وادار نماید تا محصولاتی که نمی خواهد را از شما خرید نماید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه عصر حاضر، عصر ارتباطات می باشد، مسلماً دستگاه های هوشمند زیادی نیز وجود دارد که افراد از طریق آن به ارتباط با یکدیگر می پردازند. شبکه های اجتماعی یکی از این ابزار است که توانایی قابلیت بر روی اکثر دستگاه های هوشمند را داشته و در دسترس همگان قرار دارد. توجه به این نکته می تواند هدف شما را در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی محقق سازد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

از زمانی که انواع شبکه های اجتماعی شروع به گسترش و رشد نمودن واژه ای تحت عنوان اینفلوئنسر نیز پای به عرصه ی لغات گذاشت. اینفلوئنسرها در واقع اشخاصی هستند که دارای پیج هایی با بیش از چندین هزار فالوور می باشند و خیلی از افراد صفحه های شخصی آن ها را دنبال می کند. با کمی تفکر می توان به این نکته پی برد که استفاده از اینفلوئنسرها نتیجه ی مطلوبی را در بازاریابی برای افراد مشغول در کسب و کار آنلاین فراهم می سازد. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در زمینه بازاریابی اینترنتی باعث روی آوردن اکثر افراد به سمت محصولات و خدمات شما می باشد. البته لازم به ذکر است که این اشخاص در قبال انجام تبلیغات هزینه دریافت می کنند.

بازاریابی پیامکی

استفاده از تبلیغات پیامکی نیز می تواند شما را به مقصود خود در امر بازاریابی خوب و مؤثر برساند. شما با استفاده از فرآیند بازاریابی پیامکی می توانید مشتریان خود را از ارائه محصولات جدید خود، تخفیفات و پیشنهادات تان مطلع سازید.

طراحی و اجرای کمپین بازاریابی اینترنتی

این نوع از روش های بازاریابی اینترنتی بر اساس کانال های جذاب و پربیننده در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. در این نوع بازاریابی می بایستی ظرف مدت کوتاهی اقدام به تبلیغات محصولات خود نمود و مشتریان مورد نظر را جذب نمود.

بهینه سازی نرخ تبدیل

برای اینکه کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت خود را به خریداران دائم و همیشگی تبدیل نمایید لازم است تا از تمامی فرصت هایی که سایت در اختیار شما قرار می دهد نهایت استفاده را بکنید. از جمله عواملی که بر نرخ تبدیل اثر گذار است بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.

نکات مهم و ضروری در بازاریابی اینترنتی و روش های آن

یکی از مواردی که می بایستی در بازاریابی اینترنتی رعایت نمایید این است که از شیوه های گوناگونی برای بازاریابی خود استفاده نمایید و دقت کنید تا محصولاتی را ارائه دهید که با نوع تبلیغ شما هم خوانی داشته باشد. زیرا کوچکترین تضاد بین تبلیغات شما و نوع محصولی که ارائه می دهید به شدت منجر به تنزل جایگاه شما در رتبه بندی شده و از طرفی مشتریان خود را برای همیشه از دست می دهید.

یکی دیگر از نکاتی که در زمینه ی بازاریابی اینترنتی باید مورد توجه قرار دهید، استفاده از صفحاتی می باشد که هماهنگ با نوع خدماتتان است. سعی کنید صفحاتی را انتخاب کنید که با محصول مورد تبلیغ و یا خدمات شما همخوانی داشته باشد. همیشه این نکته را در زمره ی کار خود قرار دهید که هدف بازاریابی خود را فقط محدود به عده خاصی نکنید بلکه هدفتان را بر روی اکثریت قشر جامعه قرار دهید تا در این امر موفق شوید.

روش های مهم در افزایش فروش آنلاین در بازاریابی اینترنتی و روش های آن

روش های زیادی است که به شما کمک می کند به فروش بیشتری در زمینه ی بازاریابی اینترنتی دست یابید. از جمله ی این روش هابه کار بردن یک نوع محصول در صفحه اصلی سایت، استفاده نمودن از انواع تبلیغات شناور، ذکر مزایا و ویژگی های خاص محصول در قسمت عنوان های مطالب محتوای تان، توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان و انجام روش هایی در جهت افزایش این کاربران، کار کردن بر روی تفکرات کاربران، بر اساس بیان مطالب اصولی و کاربردی و قانع کردن آن ها برای خرید و استفاده از خدمات شما، به کار بردن فیلم ها و تصاویر مهیج و زیبا و غیره می باشد.

مقاله زیر را حتما بخوانید: