مقالات سئو

بررسی تاثیر بک لینک در رتبه بندی یک سایت

بک لینک چه تاثیری بر روی رتبه ی سایت دارد؟

زمانی که شما وارد بازار کسب و کار می شوید و می خواهید یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید، توجه به نکاتی که در زمینه بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برای مثال زمانی که می خواهید دیده شوید و تبلیغاتی با بازدهی بالا داشته باشید، باید رتبه سایت خود را از دید موتورهای جستجو بهبود بخشید که در این زمینه می توانید از تاثیر بک لینک استفاده کنید. در واقع گوگل کراول یا همان ربات گوگل که وظیفه آن بررسی و رتبه دهی به یک صفحه وب به شمار می رود، علاوه بر تمامی پارامترهایی که برای ارزش گذاری داخل صفحه سایت بررسی می کند، بررسی تمامی لینک های داخلی و خارجی است که به صفحه یک سایت وارد می شود. این امر ارزش یک صفحه را بالاتر می برد و از این جهت می تواند در بهبود رتبه سایت بسیار تاثیرگذار باشد. پس می توانید با داشتن بک لینک از صفحات داخلی و خارجی تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه سایت خود داشته باشید.


تاثیر بک لینک در جذب مخاطب بیشتر

هر وب سایت و کسب و کار اینترنتی جامعه هدفی دارد که مخاطبین آن به شمار می روند. ورود این جامعه هدف به دلیل وقت زیادی که برای دریافت اطلاعات در وب سایت شما می گذارند و همچنین feedback بهتر از سمت این جامعه نیز می تواند در بهبود رتبه سایت شما تاثیر داشته باشد. پس زمانی که قصد دارید از تاثیر بک لینک برای جذب مخاطب استفاده کنید، به صورت همزمان این اتفاق به بهبود رتبه های وب سایت شما کمک میکند. باید دقت داشته باشید که در تولید محتوا و بازاریابی نهایت دقت را داشته باشید تا مخاطبین بتوانند به مطالب شما جذب شوند. علاوه بر تولید محتوا، جذب محتوای با کیفیت نیز دارای تاثیر بسیار زیادی بوده و می توانید با خیال راحت مخاطبین بیشتری را جذب کنید. در صورتی که می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین با روش هایی که برای جذب مخاطب با استفاده از بک لینک در دسترس شما می باشد بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می دهیم که در ادامه با ما همراه باشید. چرا که روش های دریافت بک لینک می تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد. به طور کلی بازده هر بک لینک تاثیر مستقیم بر روی بهینه سازی سایت دارد.


کدام روش دریافت بک لینک تاثیر بیشتری دارد؟

زمانی که شما قصد دارید بک لینک به سایت خود اضافه کنید باید دقت داشته باشید که تاثیر بک لینک در کدام موارد می تواند برای سایت شما بهتر باشد؟ برای مثال دریافت بک لینک از وب سایت های همکار که در زمینه خبری در حال فعالیت هستند و موضوعی مرتبط با سایت شما دارند برای سایت های تخصصی می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهایی که مخاطبین آن ها تمامی افراد یک جامعه هستند می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود. به طور کلی می توان گفت که علاوه بر روش های رایگان و بدون هزینه ای که برای دریافت بک لینک وجود دارد مانند شبکه های اجتماعی یا وب سایت اشتراک گذاری لینک سایت ها، شما می توانید از روش های دیگری مانند ریپورتاژ یا اطلاع رسانی از طریق سایت های دیگر برای کسب بک لینک استفاده کنید. تاثیر بک لینک در هر یک از روش هایی که گفته شد می تواند به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان بتوانید یک سایت موفق با بیشترین مخاطب و با رتبه مناسب داشته باشید.


تاثیر گذاشتن بک لینک در محتوا

تاثیر بک لینک تنها در دریافت بک لینک از سایت های دیگر نیست و گوگل کراول بیشتر به دنبال وب سایت هایی است که جامعیت را حفظ کرده و با دیگر سایت ها همکاری دارند، این کار می تواند به یک مخاطب نیز در دریافت اطلاعات مناسب کمک شایانی نماید که بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند. پس زمانی که می خواهید از بک لینک برای بهینه سازی و سئوی سایت خود استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که این لینک ها می توانند در محتوای قرار گرفته بر روی وب سایت شما نیز وجود داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که تمامی سایت ها می توانند با دریافت بک لینک یا استفاده از لینک های سایر سایت ها، بهینه سازی مناسبی از سایت خود داشته باشند. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان مجرب در زمینه سئو و بک لینک ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دقیق تر را دریافت کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را از دست ندهید:


تکنیک های نوین در دریافت بک لینک

  • دریافت بک لینک از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • دریافت بک لینک با انتشار محتوای ارزشمند
  • تهیه ی پست مهمان و دریافت بک لینک رایگان
  • دریافت بک لینک از طریق فعالیت در فروم های تخصصی

کلام آخر

وب سایت های بسیاری در دنیای اینترنت وجود دارند که تمامی آن ها میل به دیده شدن دارند. استفاده از تاثیر بک لینک می تواند در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این مقاله شما را با تاثیر بک لینک بیشتر آشنا کردیم و شما می توانید از این روش برای دریافت رتبه های برتر از دید موتور جستجوی گوگل اقدام کنید. همان طور که گفته شد، رتبه بندی سایت ها با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد گوگل کراول انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها دریافت بک لینک نام دارد.

دریافت مشاوره از شرکت سئو سپنتا

مشاوران کسب و کار آنلاین مفتخر به ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.